Listă/Grilă

Veneţia

Adrian Sitaru duce „Arta” la Veneția. Ce filme intră în competiție

Regizorul Adrian Sitaru se întoarce la Veneția, la șase ani după ce Pescuit sportiv a avut premiera în Venice Days, cu scurtmetrajul Artă, selecționat în Orizzonti, alături de alte 13 filme scurte. Artă are 19 minute, este o producție 4 Proof Film, 100% independentă, și îi are în distribuție pe Emanuel Pârvu, Ioana Abur, criticul de film Andrei Rus și tânăra Iulia Crișan. Imaginea... Continuare →

Veneţia 2013: Un documentar câştigă pentru prima dată Leul de Aur

Sacro GRA, în regia lui Gianfranco Rosi, este primul documentar care câştigă vreodată Leul de Aur, trofeul suprem al Festivalului de la Veneţia. Însăşi prezenţa acestui film în competiţie a fost o curiozitate pentru festivalul ajuns la a 70-a ediţie. Directorul artistic, Alberto Barbera, a ţinut să-l includă printre celelelate titluri de ficţiune, iar juriul prezidat de Bernardo Bertolucci... Continuare →

Terry Gilliam, în competiţie la Veneţia cu „The Zero Theorem”, filmat în România

Filme de Terry Gilliam, James Franco, Stephen Frears, Hayao Miyazaki, Kim Ki-duk, David Gordon Green, Amos Gitai sau Jonathan Glazer concurează anul acesta pentru Leul de Aur, trofeul Festivalului de la Veneţia (28 august – 7 septembrie). The Zero Theorem, filmat anul trecut în România (un reportaj de la filmari, aici), cu Christoph Waltz în rolul principal, figurează printre cele 19 titluri... Continuare →

Controversă la Veneţia: „The Master” a pierdut Leul de Aur în ultima secundă

UPDATE. Favoritul criticilor, al spectatorilor şi, se pare, al juriului, The Master al lui Thomas Paul Anderson a pierdut Leul de Aur în ultima secundă, în această seară, din cauza unor prevederi în regulamentul Festivalului de la Veneţia, scrie „The Hollywood Reporter“, citând surse din interior. Filmul al cărui director de imagine a fost Mihai Mălaimare Jr. s-a ales cu Leul de Argint... Continuare →

10 cele mai aşteptate filme la Veneţia

De miercuri, insula Lido freamătă de invitaţi, jurnalişti şi oameni de film care testează prima piaţă de producţii deschisă de Festivalul de la Veneţia. Cea de-a 69-a ediţie a început cu o cură de „slăbire”, după ce Alberto Barbera, noul director artistic, a tăiat unele secţiuni şi a redus numărul filmelor la 60 (dintre care 50 în premieră mondială). „Începând cu Cannes-ul... Continuare →

Iranul vrea să boicoteze Festivalul de la Veneţia

Autor: Mădălina Moraru Iranul ameninţă ca va boicota ediţia din acest an a Festivalului de la Veneţia, după ce sancţiunile Uniunii Europeane au afectat industria petrolieră. Ministrul Culturii din Iran, Alireza Sajjadpur, care răspunde şi de cinematografie, a declarat pentru „Teheran Times” că „după ce UE a sancţionat şi aplicat cele mai inumane şi ilegale condiţii, ne-am gândit... Continuare →

Terrence Malick, De Palma, Kitano intră în cursa pentru Leul de Aur

Veneţia a devenit mai pretenţioasă şi mai „zveltă” cu cel puţin 20 de filme, după ce noul director artistic al festivalului, Alberto Barbera (care a mai avut frâiele Mostrei şi între 1998 şi 2001) şi-a impus viziunea asupra selecţiei. 60 de filme, dintre care 50 de premiere mondiale, figurează în selecţia oficială de anul acesta, în competiţie şi în afara ei. Într-o conferinţă... Continuare →

Paul Negoescu merge la Veneţia cu debutul „O lună în Thailanda”

Filmul O lună în Thailanda, primul lungmetraj al regizorului Paul Negoescu, a fost selecţionat în Settimana Internazionale Della Critica Di Venezia, o secţiune paralelă  a Festivalului de la Veneţia (29 august – 8 septembrie). Pelicula este una dintre cele şapte debuturi din competiţia Săptămânii Criticii. Fostul 365 de Revelioane (titlul de lucru) spune povestea unui tânăr (Andrei... Continuare →

Cu cântec şi sânge: „Kotoko”, de Shinya Tsukamoto

A fost odată ca niciodată o preafrumoasă fată instabilă psihic, şi fiecare pretendent care încerca să se apropie de ea era pus pe fugă cu câte o furculiţă înfiptă zdravăn în palmă. Dar într-o zi apăru un cavaler care nu voia să se lase bătut, şi, după ce se bandaja bine, întorcea şi obrazul, pardon, palma cealaltă. Kotoko, cel mai recent film al lui Shinya Tsukamoto (cunoscut... Continuare →

Premii neaşteptate la Veneţia: Leul de Aur pentru „Faust”

Dacă e să ne luăm după reacţiile presei la anunţul premiilor, palmaresul Veneţiei n-a fost chiar pe placul majorităţii. Despre Faust al lui Alexander Sokurov, marele câştigător al ediţiei, s-a zvonit că ar fi printre favoriţi abia cu o zi înainte, când apropiaţii juraţilor au prins din zbor câte ceva despre deliberări. Preferatul presei a fost însă Shame, regizat de Steve McQueen,... Continuare →

Viaţa pe playback: „Alpeis”, de Yorgos Lanthimos

CORESPONDENŢĂ DE LA VENEŢIA.  Rar se întâmplă să îmi rămână în minte grav de tot un film aşa cum mi-a rămas Kynodontas / Dogtooth, distopia anti-familistă a lui Yorgos Lanthimos, marele câştigător al Un Certain Regard 2009. Acestea fiind zise, evident că înaintea premierei lui Alpeis/ Alps, cel mai nou trip al grecului, în competiţie pentru Leul de Aur pe 2011, aşteptările... Continuare →

Intens: „Hail”. Sau cum iubeşte un sociopat

CORESPONDENŢĂ DE LA VENEŢIA. Era să mă spăl pe mâini de interesul meu iniţial pentru secţiunea Orizzonti după ultra-conceptualul film de deschidere Cut (r. Amir Naderi, Japonia), o poveste de action B-movie care la fiecare zece minute urlă (la propriu) că TREBUIE SĂ VEDEM FILME DE ARTĂ, şi Birmingham Ornament (r. Andrei Silvestrov & Yuri Leiderman, Rusia), un extraterestru anti-narativ... Continuare →

65 de premiere mondiale la Veneţia. Ce filme vor face zarvă

Festivalul de la Veneţia începe astăzi şi, după lista invitaţilor, pare cea mai triumfală din ultimii ani, un fel de „la revedere” fastuos din partea lui Marco Mueller, cel care a dirijat evenimentul de pe insula Lido timp de opt ani. Dacă e să ne luăm după zvonurile din presa internaţională, directorul artistic ar fi primit o ofertă generoasă din partea Festivalului de la Roma... Continuare →

Bunătăţuri la Veneţia: filme de Madonna, Roman Polanski sau Al Pacino

Festivalul de la Veneţia a strâns tot ce era mai bun pe piaţă şi rămăsese în afara Cannes-ului, într-o selecţie care rivalizează serios (dar prieteneşte) cu cea a festivalului de pe Coasta de Azur. Directorul artistic Marco Mueller şi-a asigurat nume ca Roman Polanski, cu al său Carnage (dintr-o lovitură, patru vedete pe covorul roşu: Jodie Foster, Kate Winslet, John C. Reilly şi Christoph... Continuare →