SERIAL. „Vele negre” – dezmățul piraților

0
813

bkss1

În 1715, în New Providence, pirații fac legea. Ei sunt tatăl, mama, stăpânul, pumnul de fier și demiurgul răutăților și fărădelegilor. Pirații din Caraibe nu-s chiar așa cum îi știm de la Johnny Depp, ci-s soioși, violenți din cale-afară, nu se jenează de la felurite desfrâuri și, în general, sunt o oaie neagră într-o mare de oi albe (ei, hai, albastre, dacă tot vorbim despre mare).

Unii dintre ei mai au, totuși, o latură umană; fărâma de umanitate nu dispare complet (ca la, să zicem, asasini în serie, vampiri sau mai știu eu ce făcători de rău). Plus că, evitați (pe bună dreptate) și proscriși, și-au făcut propriul set de reguli și legi după care-și duc existența parazită, revolta împotriva lumii civilizate fiind prima și cea mai importantă coordonată după care se ghidează.

Primul episod din Black Sails sau, cum a fost tradus la noi, Vele negre, începe cu disperarea unei ambarcațiuni în fața invaziei piraților. Aici devine evident (și epatează) stilul vizual și tonul pe care producția îl adoptă: explozii, violență, shaky cam și, tot aici, se trasează conduita dătătoare de teroare a piraților. Este, eminamente, o producție ce nu numai că poartă ditamai amprenta Michael Bay, dar și-o mai și poartă mândră, ca pe niște epoleți bombastici. Cu explozii de vapoare și de violență, per se.

Vele negre construiește o frescă sexual-eviscerantă a epocii. La revedere jovialitate Disney și glumițe politically correct și salut femei dezbrăcate, sânge, lupte furibunde și lesbianism. Să tot fie, să tot fie!

Muzica e excelentă, e un melanj de actual cu pusee retro (retro la modul sănătos, să fim înțeleși – secolul 18 nu că e retro, ci foarte retro!) și susține cu brio imaginile pline de mizerie poetică și de caleidoscoape cu sâni, toate într-o minunăție de decor, cu scenografie excelentă și butaforii navale. Ce mai, e un fel de Urzeala Tronurilor pe apă și cu ceva mai mult soare.

Să menționez și că primul episod al serialului distins cu două premii Emmy este regizat de Neil Marshall? Îmi pare că e un lucru foarte important, căci Neil Marshall este responsabil de unul din cele mai delicios-scelerate filme horror din ultimii câțiva multicei ani: The Descent. Pe lângă acest The Descent, Marshall a regizat și excelentele Doomsday și Dog Soldiers.

Vele negre se lansează în România pe Paramount Channel (el fiind, la origine, o producție difuzată de canalul STARZ în Statele Unite, care are în program și Outlander, printre altele) și va fi difuzat începând de sâmbătă, 10 ianuarie, în fiecare sâmbătă de la ora 23:00, din rezonuri de violență și scene de sex. Cu cât mai multe, cu atât mai bine, zic!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here