Noul film al lui Cristi Puiu, o adaptare după „Povestire despre Antichrist”

1
855

Cristi PuiuLa conac/ The Manor House, următorul film al regizorului Cristi Puiu, este unul dintre cele 17 proiecte prezentate zilele acestea la Paris Project (30 iunie – 3 iulie), o platformă de dezvoltare şi finanţare organizată în cadrul Festivalului Internaţional Paris Cinema.

Timp de trei zile, cineaştii au întâlniri invididuale cu potenţiali co-producători, finanţatori şi distribuitori şi participă la seminarii şi workshop-uri. Cristi Puiu şi producătoarea Anca Puiu, de la Mandragora, sunt în căutarea unor co-producători şi finanţatori. Filmul de epocă a primit 910.000 de lei de la Centrul Naţional al Cinematografiei.

Potrivit prezentării din broşura programului, La conac va fi o adaptare a lucrării „Povestire despre Antichrist”, de Vladimir Soloviov (Humanitas, 2005). Vladimir Soloviov (1853–1900) este întemeietorul „liniei“ existenţial-crestine din cugetarea rusă de la sfârşitul secolului al XIX-lea şi prima jumătate a secolului XX, lucrarea sa dezbătând problema răului.

„Aurel Moiş, senator liberal şi mare proprietar de terenuri, decide să-şi pună reşedinţa de la ţară la dispoziţia unor prieteni amatori de vânătoare. Conacul se umple de oaspeţi, boieri, ofiţeri, lăutari şi multă voie bună, dar pe Moiş raţiuni mult mai tulburi îl fac să fie prezent la conac în acel moment. Trei dintre invitaţi vor afla la momentul potrivit care sunt acestea…”, spune sinopsisul.

Cele trei personaje sunt un marchiz francez, un general rus şi profesorul Iosif Moiş şi corespund celor trei din povestirea lui Soloviov, fiecare reprezentând o religie – catolicism, ortodoxie şi protestantism. În timp ce oaspeţii vânează, iar Aurel Moiş trimite solii misterioase, cei trei îşi expun viziunile despre omenire, istorie şi religie, fără să bănuiască ce li s-a pregătit.

Vladimir-Soloviov-Povestiri-despre-Antichrist„Problema pe care o pune adaptarea unui eveniment real pentru ecran este, într-o anumită măsură, aceeaşi care apare în cazul transpunerii pe ecran a unui text literar. Riscul de a manipula evenimentele sau de a distorsiona intenţiile autorului pentru a le scoate în evidenţă pe ale tale par aproape insurmontabile. Poate de aceea, versiunea pentru ecran a Povestirii despre Antichrist pare o sarcină de două ori mai grea. Pe de o parte, trebuie să recreez o epocă întreagă, cu limbajul, tradiţiile şi obiceiurile ei. Pe de altă parte, trebuie să respect spiritul povestirii şi intenţiile autorului. În acelaşi timp, în ce priveşte concret cinema-ul, textul mă constrânge să regândesc mare parte din tot ce înseamnă imagine, actorie şi plasarea unei poveşti spuse la timpul trecut. Acestea sunt, aşadar, limitele în care va trebui să-mi încadrez discursul cinematografic”, scrie Cristi Puiu despre intenţiile sale.

Filmările ar putea începe, cel mai probabil, anul viitor.

Cele 17 proiecte selectate:

ALL PANTHERS ARE PINK, de Daniel Calparsoro

  • produs de Titus Kreyenberg (UnaFilm), Miroslav Mogorovic (Art&Popcorn) şi Juan Gordon (Morena Films)
  • Germania/Serbia/Spania

BUTCHER’S HEART, de Antonio Nuic

  • produs de Lana Ujdur şi Boris T. Matic, Propeler Film
  • Croaţia/Muntenegru

THE CITY WHERE I’M GETTING OLD, de Marilia Rocha

  • produs de Luana Melgaço, Anavilhana Filmes
  • Brazila/Portugalia

DEPARTURE, de Hongbo Zhou

  • produs de Yuan LI, Chengdu Tanshang Film Works
  • China

EMMA, de Mads Matthiesen

  • produs de Jonas Bagger, Zentropa Entertainments
  • Danemarka/Polonia

EVA, de Kristina Wagenbauer

  • produs de Elda Guidinetti şi Cristiana Giaccardi, Ventura Film
  • Elveţia

EXOTIC PICTURES, de Edwin

  • produs de Lorna Tee, Babibuta Film
  • Indonezia/Olanda/Germania

FELIX ŞI MEIRA, de Maxime Giroux

  • produs de Sylvain Corbeil şi Nancy Grant, MetaFilms
  • Canada

THE FIVE SKYSCRAPERS, de Rastko Petrovic

  • produs de Uros Tomic, Film House Kiselo Dete
  • Serbia

FLATLAND, de Jenna Bass

  • produs de David Horler, Proper Film
  • Africa de Sud

INTO THE GREY, de Jonas Matzow Gulbrşisen

  • produs de Alan Milligan, Film Farms
  • Norvegia

THE MANOR HOUSE, de Cristi Puiu

  • produs de Anca Puiu, Mandragora
  • România

THE MARRIAGE, de Blerta Zeqiri

  • produs de Kreshnik „Keka” Berisha, Bézé
  • Kosovo

MONEYBOYS, de C.B. Yilin

  • produs de Ebba Sinzinger, WildArt Film
  • Austria

A QUIET PASSION, de Terence Davies

  • produs de Roy Boulter şi Solon Papadopoulos, Hurricane Films
  • Marea Britanie

SOUVENIR, de Bavo Defurne

  • produs de Yves Verbraeken, Indeed Films
  • Belgia

TWO FRIDAS, de Ishtar Yasin

  • produs de Alejşira Cardenas, Sin Sentido Films
  • Mexic/Costa Rica

A YELLOW BIRD, de K Rajakopal

  • produs de Fran Borgia, Akanga Film Asia
  • Singapore

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here