Ediţia de duminică, 13 ianuarie, a emisiunii Ca-n filme, abordează subiectul Quentin Tarantino, cu prilejul lansării lui Django Unchained în cinematografele din România. De la ora 20.20, pe Digi24, critici de film şi cineaşti vor vorbi despre filmele lui. Unul dintre invitaţi este Florin Piersic Jr., inspirat de Tarantino în noua sa producţie, Killing Time, care va intra pe ecrane pe 1 martie. Prezentatorul emisiunii este actorul Dan Bordeianu.
„Îmi amintesc că prima oară am văzut Reservoir Dogs în Londra, într-un cinematograf în care acest film rula într-un regim de o dată pe săptămână, seara, de la ora 1.00. Deci el avusese premiera probabil cu un an înainte şi acuma rula o dată pe săptămână, de la 1 noaptea, într-o sală de 40 de locuri. A fost o revelaţie, pentru că, deşi aveam 25 de ani, nu mi-aş fi închipuit că un film poate să mă ţină aşa de prins, având în vedere că are un interior, câţiva oameni şi, ce să zic… a fost momentul în care mi-am dat seama că Tarantino a inventat ceva”, povesteşte Piersic Jr.
Despre cât l-a inspirat Tarantino pentru noul său film, Killing Time, Piersic Jr. spune: „Deja am încorporat acest lucru şi n-am nicio problemă cu comparaţiile cu Tarantino, o vor face şi cei cărora le-a plăcut Killing Time, şi cei cărora nu le-a plăcut. În Killing Time am plecat de la clişeul clar din Pulp Fiction, cu Samuel L. Jackson şi John Travolta. Măcar costumele şi tot respectau punctul de la care am plecat. Dar, până la urmă, de la scena aia s-a plecat în nu ştiu câte filme, sunt mii de filme care au plecat din acelaşi punct. Pe mine m-a interesat foarte tare ca punctul de plecare să fie clar recognoscibil, să se spună: Uite, am pus degetul, e Tarantino, dar după asta filmul se transformă în altceva”.
„La un moment dat, cineva a avut o idee şi mi-a zis: Ştii, de ce nu îi trimiţi lui Tarantino să vadă Killing Time?” Şi nu am mers mai departe, nu ştiu cum ar putea fi găsit omul şi nu ştiu cine ar fi omul care i-ar putea pune pe masă DVD-ul şi să zică: uită-te la asta!”
La rubrica „Tehnica cinema”, puteţi afla mai multe despre cum se fac trailerele. Liviu Neagoe, creative partner la The Drum, o companie specializată în marketing cinematografic, povesteşte cum arată un trailer eficient. Liviu a creat trailerul pentru După dealuri, de Cristian Mungiu, dar şi o serie de trailere şi teasere ale comediei Domestic, de Adrian Sitaru. Cea mai scumpă componentă a unui trailer este coloana sonoră, trailerul la The Dark Knight/ Cavalerul negru, din 2008, costând 11 milioane de euro.
Protagonistul rubricii „Interviu cu un cineast” este Dov Simens, trainerul de film care îi învaţa pe elevii săi cum să îşi producă lungmetrajele cât mai eficient şi cum să facă profit de pe urma lor. Simens i-a avut drept cursanţi pe Quentin Tarantino, Spike Lee, Bâz Luhrmann, Christopher Nolan sau Will Smith.
„De obicei, aflu că mi-au fost elevi atunci când încep să devină faimoşi. (…) Mai ţii minte când ai spus să luăm opt copii într-o casă şi să-i tăiem în bucăţi? Ăsta a fost Tarantino, apropo. Nu cumva aşa era Reservoir Dogs/ Profesioniştii crimei?”, a povestit Simens, invitat în mai 2012 la Festivalul Internaţional de Film Transilvania.