O razie a poliţiei pariziene într-una dintre taberele improvizate de cerşetorii români este una dintre scenele dramatice din Polisse, filmul regizat de Maïwenn Le Besco, una dintre cele patru cineaste din competiţia de anul acesta a Festivalului de la Cannes. Pelicula filmată în stilul unui documentar, cu mulţi actori neprofesionişti – inclusiv români – este inspirată din poveştile adevărate ale Brigadei de Protecţie a Minorilor, care acoperă de la cazuri de neglijenţă la cele de viol, incest şi pedofilie.
Poliţiştii arestează o femeie de etnie romă trimisă la cerşit şi bătută de unchiul ei, iar declaraţiile ei, traduse de o altă româncă, îi aduc pe poliţişti în zori de zi în tabără. Evacuarea e brutală, femeile şi copii ţipă – televiziunile franţuzeşti ne-au obişnuit cu scenea – în timp ce poliţiştii îi duc pe cei mici într-un centru special, iar pe adulţi la interogatoriu.
Nu e cea mai dramatică scenă, însă e una dintre cele mai puternice dintr-un film cu şanse la un premiu, după primele impresii de pe Croazetă.