Matthew McConaughey și Woody Harrelson fac echipă la HBO

0
570

true-detective-review

Două dintre cele mai interesante figuri ale cinema-ului american, Matthew McConaughey și Woody Harrelson, sunt vedetele unui nou serial HBO, True Detective/ Detectivii din Louisiana, care debutează luni, 13 ianuarie, de la 22.00, la o zi după premiera din SUA.

Despre primul sezon, care are opt episoade, „The Hollywood Reporter” scria recent că „deși anul abia a început, e aproape sigur că noul serial va figura pe lista celor mai bune serii din 2014, la finalul lui”.

Filmat în Louisiana, unde e plasată și acțiunea, True Detective e creat și scris în întregime de Nic Pizzolatto și regizat de Cary Joji Fukunaga. În aerul dezolant și misterios, de pământ părăsit, al lumii din această parte e Americii, doi foști detectivi, Rust Cohle (McConaughey) și Martin Hart (Harrelson), încearcă să facă față propriilor vieți și să dezlege misterul unui caz la care au lucrat cu 17 ani în urmă.

În 2012, o crimă asemănătoare îi aduce la interogatoriu. În timpul anchetei, cei doi foști detectivi relatează povestea cazului lor, redeschizând o serie de subiecte sensibile și punând sub semnul întrebării presupusul verdict al crimei bizare din 1995. Mărturiile au loc în 2012, dar fiecare dintre cei doi detectivi lasă amintirile să îi ducă în trecut, într-o lume pe care credeau că au lăsat-o în urmă. În timp ce află mai multe despre ei înșiși, unul despre celălalt, dar și despre criminal, devine tot mai clară ideea că întunericul există de ambele părți ale legii.

Transformarea celor doi actori în cele două ipostaze, la 17 ani distanță, e uluitoare, notează „The Hollywood Reporter”, apreciind jocul subtil, atmosfera abrazivă și bizară, dialogurile bine scrise.

„Vanity Fair” critică ambiția scenaristului de a da prea multă greutate filosofică unora dintre scene, însă conchide că „True Detective este un serial onest, fără a fi inocent – a făcut inventarul lumii, a găsit-o în bucăți sau incompletă, și ne livrează aceste descoperiri într-o formă plină de mister. Ceea ce este, cu siguranță, mult mai incitant decât oricare dintre lecțiile de filosofie la care am asistat vreodată”.