YouTube a bătut palma cu trei dintre giganţii Hollywood-ului pentru un serviciu de închiriere de filme online, care ar putea fi lansat în mai, scrie „The Guardian”. Pe noua platformă, dezvoltată în parteneriat cu trei dintre cele şase mari studiouri americane – Sony Pictures Entertainment, Warner Bros şi Universal – vor fi disponibile prin video streaming , pentru circa 2 dolari, inclusiv blockbustere cu perspective serioase în box office.
Industria de film se schimbă rapid, iar proprietarii de cinematografe simt că scapă situaţia de sub control. Zilele trecute, aceştia au protestat împotriva intenţiei studiourilor de a lansa filmele simultan sau la foarte puţină distanţă de premieră în sistem VOD – video on demand. În acest caz, YouTube şi Google le aplică o nouă lovitură.
Deocamdată, serviciul va fi disponibil pentru internauţii din Statele Unite, urmând a fi extins în toată lumea. Ceea ce înseamnă că întreg Hollywood-ul va fi la picioarele YouTube şi că Netflix şi Apple iTunes, liderii pe piaţa de filme online în SUA, au un concurent cât se poate serios.
Ceea ce complică foarte mult negocierile e tocmai nivelul uriaş de trafic al YouTube, care are peste 130 de milioane de utilizatori pe lună, în întreaga lume: de obicei, studiourile semnează contractele de acest tip pe fiecare ţară în parte. Un alt impediment îl reprezintă procesele Paramount, de pildă, cu YouTube, care a permis uploadarea de conţinut ilegal.
Reprezentanţii YouTube au refuzat să comenteze zvonul, dar au precizat că site-ul adaugă în mod regulat, de peste un an, filme care pot fi vizionate prin video-streaming şi că raftul lor conţine câteva sute de titluri care pot fi închiriate. Sursa citată însă de publicaţia americană „Business Insider” afirmă că lansarea este „iminentă”.
YouTube a fost cumpărat de Google cu 1,6 miliarde de dolari, în 2006 şi a generat venituri de circa 544 de milioane anul trecut. De aproape un an, a introdus