Experimente românești la BIEFF

0
180

Romania (4)

Festivalul Internațional de Film Experimental București – BIEFF (10-14 decembrie) are în program câteva scurtmetraje românești experimentale, majoritatea premiere internaționale.

Daughter of the Earth, de Vlad Feneşan, combină costume tradiționale și tiparele lor vizuale cu estetica pixel, a secolului XXI. O altă revizitare a mitologiei este lucrarea conceptuală Death By Diamonds & Pearls, semnată de Carioca Studio, un film ce „pune sub semnul întrebării ideea condiției umane în diferite perioade de timp și interacțiunea noastră cu această apartenență spirituală”, se arată în prezentarea filmului.

I Will Never Walk Alone, regizat de Carmen Lidia Vidu (cunoscută pentru performance-urile sale multimedia) este „o portavoce îndreptată către glasul nostru intern. Pe măsură ce tensiunea dezvăluită intre personalitățile interioare și exterioare ale naratoarei revelează straturile singurătății ei, regizoarea ne aminteşte că nu suntem cu adevărat singuri”, potrivit organizatorilor BIEFF.

Inspirat de dicteul lui Susan Sontag („timpul poziționează în cele din urmă majoritatea fotografiilor, chiar și pe cele mai amatoricești, la nivel de artă”), On Photography, semnat de artistul vizual Alex Gâlmeanu, este un omagiu adus timpului, valorii pe care acesta o conferă obiectelor şi spectatorului ca mediator al acestora.

Poemul vizual Please Be Patient (While We Fuck You), de Andrei Popa, este o metaforă despre societatea în care trăim și direcția în care se îndreaptă dacă este determinată exclusiv de profit.

Silent Places este o colaborare inedită între coregraful-regizor Simona Deaconescu şi directorul de imagine Oleg Mutu, un dance-film bazat pe examinarea vieții interioare a personajelor.

Reamintind, din punct de vedere formal, de montajul intelectual al sovieticilor, precum și de umorul ironic al lui Bruce Conner, imagini de arhivă si momente istorice sunt montate împreună pentru a rândui măretia și condiţia omului modern în Cinescope, lecția de istorie a lui Mircea Bobînă.

Visul de aur, de Alex Mironescu „este o încercare de a deconstrui procesul de comunicare propagandistică, surprinzând elementele non-verbale de limbaj al corpului, caracteristice lui Adolf Hitler, suprapuse pe discursul foarte original al lui Nicolae Ceaușescu, cu scopul de a observa tehnici eficiente de manipulare”, potrivit regizorului.

Autism, de Alexandru Petru Bădeliţă, îşi întoarce privirea către forțele externe opresive (politică, religie), care împovărează sufletul omului. „Prinși între claustrofobia depresivă a tânărului protagonist și apartamentul său, îl observăm urmându-și rutina zilnică, în încercarea de a stăvili o anxietate în continuă creștere. Prin puterea expoziţiei, cinema-ul devine astfel un catharsis terapeutic atât pentru protagonist cât și pentru spectator”, se arată în prezentarea filmului.

Juriul competiției internaționale este format din Anne Delseth – membră a comitetului de selecție al Quinzaine des Réalisateurs, Cannes; Theus Zwakhals – Selecționer al secțiunii de scurtmetraj, Festivalul Internaţional de Film de la Rotterdam; Jonathan Pouthier – responsabil de programele de cinema, Centre Pompidou Paris; Marion Poeth – director de program, Festivalul Cinedans Dance on Screen Amsterdam; Ileana Bîrsan – critic și jurnalist de film.

Anul acesta, BIEFF va proiecta și cel mai recent film al lui Alejandro Jodorowsky, La Danza de la Realidad, care a avut premiera anul trecut în Quinzaine des Réalisateurs, la Cannes. Filmul va fi precedat de premiera românească a debutului regizoral al fiului cineastului: The Voice Thiefde Adan Jodorowsky.

 

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here