Câteva dintre cele mai premiate și mai discutate filme recente vor fi proiectate în premieră la Festivalul Internațional de Film București (15 – 21 aprilie), într-o selecție care se anunță, din nou, plină de surprize plăcute.
Cesare deve morire/Cezar trebuie să moară, cel mai recent film al veteranilor Paolo & Vittorio Taviani și laureat cu Ursul de Aur anul trecut, la Berlin, va fi prezentat, în exclusivitate şi în premieră, pe 21 aprilie 2013. Un fascinant hibrid de ficțiune și documentar, Cesare deve morire reprezintă cronica repetițiilor și a spectacolului cu Iulius Cezar, prin prisma respectivei „companii teatrale”, formată exclusiv din asasini, traficanți de droguri și hoți – condamnații ce-și execută sentințele la închisoarea de maximă securitate Rebibia din Roma.
Filmul fraților Taviani a câștigat cele mai importante trofee ale industriei italiene de film, David di Donatello: Cel mai bun film, Cea mai bună regie, Cel mai bun montaj, Cel mai bun producător și Cel mai bun sunet.
De neratat la B-EST este și documentarul anului 2012, Searching for Sugar Man, al debutantului Malik Bendjelloul, care a obținut peste 20 de premii, culminând cu BAFTA 2013 și Oscar 2013 pentru Cel mai bun documentar de lungmetraj.
În demersul lui, regizorul încearcă să identifice piesele lipsă ale unui puzzle cu totul aparte – ce s-a întâmplat cu Rodriguez, enigmaticul star rock’n’roll al anilor ’70 și veritabilă legendă a scenei muzicale sud-africane, dispărut din lumina reflectoarelor după numai două albume scoase. Fascinant și efervescent, deopotrivă amuzant și emoționant, plin de muzică și culoare, Searching for Sugar Man este o adevărată bijuterie a genului.
În premieră va rula și Jagten/ The Hunt, în deschiderea festivalului, pe 15 aprilie.
Acuzat de o teribilă crimă, un bărbat (Mads Mikkelsen) trebuie să-și dovedească nevinovăția în fața unei comunități cuprinse de isterie. Laureat la Cannes cu Premiul Juriului Ecumenic și cu premiul pentru Cel mai bun actor, filmul a avut 5 nominalizări și premiul pentru Cel mai bun scenariu la Premiile Academiei Europene de Film.
Potrivit publicației americane The Hollywood Reporter, Jagten este „cel mai bun film al lui Thomas Vinterberg de la Festen încoace – o fascinantă dramă psihologică construită în jurul interpretării de excepție a lui Madds Mikkelsen”. Va intra pe ecranele românești din 19 aprilie, distribuit de Independența Film.
Difuzat în premieră mondială în competiția Festivalului de la Veneția 2012, Superstar, de Xavier Giannoli, spune povestea neobișnuită a unui om cât se poate de obișnuit, Martin Kazinski (jucat cu mult umor și delicatețe de Kad Merad, căruia îi dă replica Cécile de France), care se trezește, peste noapte, adulat de mulțimi întregi fără să știe cum, de ce, și mai ales ce să facă pentru ca lucrurile să revină la normal.
Tot în secțiunea Panorama a Bucureşti IFF, cinefilii vor avea parte, în premieră, de On the Road, în regia lui Walter Salles, lansat în competiția de la Cannes 2012 și declarat de National Board of Review Cel mai bun film independent al anului. Având parte de o distribuție formată din câteva dintre cele mai importante nume ale generației tinere (Sam Riley, Garrett Hedlund, Kristen Stewart, Amy Adams, Alice Braga, Elisabeth Moss și Kirsten Dunst) și beneficiind de prezența mereu magnetică a lui Viggo Mortensen, On the Road conferă o nouă dimensiune operei lui Jack Kerouac.
Antiviral, regizat de Brandon Cronenberg, lansat în secțiunea Un certain regard a Festivalului de la Cannes 2012, un film de gen ce trimite direct la filmografia tatălui său, David Cronenberg , plasat într-un viitor nu foarte îndepărtat, în care fanii celebrităților au o nouă pasiune – să se injecteze cu virusurile unor boli de care suferă cei pe care-i adulează.
360, cel mai recent film al lui Fernando Meirelles, este un thriller existențial cu o distribuție de excepție (Rachel Weisz, Anthony Hopkins, Jude Law, Ben Foster, Jamel Debbouze, Moritz Bleibtreu) și un scenariu pe măsură, scris de unul dintre cei mai aprieciați dramaturgi britanici ai momentului, Peter Morgan, dublu nominalizat la Oscar pentru scenariu original (Frost/Nixon și The Queen).
Le grand soir, al inegalabililor Gustav Kervern & Benoît Delépine (Aaltra, Avida, Mammuth), în care Albert Dupontel și Benoît Poelvoorde se dau în spectacol cu atâta convingere încât toată cariera pare să le depindă de asta, a fost recompensată cu Premiul Special al Juriului secțiunii Un Certain Regard la Cannes 2012.