CRONICĂ: Remake-ul „Marea mahmureală 2”

16
1000

Marea mahmureală 2 e mai degrabă un remake al primului film decât o continuare a lui. Cel puţin, aşa ar fi fost cinstit să ni se prezinte la intrarea în cinema.

Are exact acelaşi schelet, probabil pentru că regizorul Todd Philips şi scenariştii săi au fost luaţi pe sus de succesul celui dintâi şi n-au mai avut nici idei, nici energie pentru ceva cu totul nou. Au jucat la sigur, posibil şi la sfatul producătorilor, şi încă nu ştiu dacă au câştigat.

Încasări vor fi, însă un al treilea film în serie va avea nevoie de o pauză mai lungă şi de un restart complet pentru a mai însemna altceva decât un rewind.

Tot ce era amuzant şi imprevizibil în prima parte e predictibil aici. Formula e aceeaşi, variaţiile intervin în poante şi întâmplări, leul e înlocuit cu o maimuţă, iar oraşul Las Vegas cu Bangkok. Aşadar, cei trec o fac lată tot înaintea unei nunţi (a lui Stu – Ed Helms, care refuză să facă o petrecere a burlacilor, dar face greşeală să iasă la un foc de tabără), nu-şi amintesc nimic a doua zi, încearcă să refacă puzzle-ul cu ajutorul unor indicii, află că au făcut chestii oribile (parcă mai brutale ca în primul, inclusiv un deget tăiat cu cuţitul şi o noapte de sex cu un travesti), nu-l găsesc pe unul dintre ei şi ajung, în ultima secundă, la ceremonia în prag de anulare. Ah, şi la sfârşit aveţi fotografiile lămuritoare. În orice caz, finalul (tatăl miresei începe să-l placă brusc pe ginerele care coboară din iaht ca un pirat hârşit în lupte) e demn de o telenovelă sud-americană sau o comedie de mâna a treia.

Totuşi, între aceste linii extrem de familiare celor care au văzut şi primul The Hangover e loc de suficiente hohote de râs încât să merite să mai petreci vreo două ore cu „haita” de bărbaţi infantili.

Alan (Zack Galifianakis) e mai naiv-copilăros-bizar ca data trecută – şi camera stă ceva mai mult pe el – Stu (Helms) ar trebui să primească o diplomă pentru „scene de disperare”, Phil (Bradley Cooper) e, din nou, masculul responsabil, iar Mr. Chow (Ken Jeong), mafiotul chinez din prima parte, are un ton gay-ish dezmăţat absolut amuzant. Ca orice turişti care se respectă, cei trei, fie şi beţi morţi+drogaţi, fac turul obişnuit: trec pe la cluburi de striptease, pe la o mănăstire de călugări budişti (unul îi primeşte a doua zi – absolut neverosimil pentru viaţa lor paşnică- cu o bătaie zdravănă) şi un salon de tatuaje.

Scenariştii nu şi-au pierdut de tot vâna, doar că n-au găsit/căutat un material mai bun din care să confecţioneze scheletul poveştii. Aşa că se poate întâmpla ca peste vreun an, când veţi încerca să povestiţi vreun gag din The Hangover, să vă pomeniţi că nu ştiţi care din ce film e, pentru că oricum nici nu contează.

*Filmul va rula de vineri în cinematografele: Hollywood Multiplex (Bucureşti şi Oradea), CinemaPRO, Movieplex, The Light Cinema, Cityplex Constanţa, Odeon Cineplex (Cluj), Băneasa Drive In Cinema şi reţeaua Cinema City (Sun Plaza, Cotroceni, Arad, Bacău, Baia Mare, Brăila, Cluj, Iaşi, Piteşti, Timişoara).

„Marea mahmureală 2”, comedia cu cele mai mari încasări din toate timpurile

16 COMENTARII

1. Florentina Ciuverca…n-ai nimerit-o…..parerea mea(si cred ca va fi unanima) este ca ”reteta” acestei continuari este exact ceea ce trebuie, normal ca ”Are exact acelaşi schelet” altfel filmul s-ar fi numit ”Alt titlu”, si nu pentru ca ”regizorul Todd Philips şi scenariştii săi au fost luaţi pe sus de succesul celui dintâi şi n-au mai avut nici idei, nici energie pentru ceva cu totul nou”, ci pentru ca tocmai asta trebuia sa fie, cu scenele surpriză de rigoare … de altfel!! Ca un cinefil ce ma gasesc, si am cultura cinematografica si toate cele(nu stiu cati oameni au avut placerea si onoarea, de exemplu, sa faca parte din audienta selectata pentru a viziona, inainte de release, scene din ”Avatar”, in prezenta regizorului, si pentru a-si da cu parerea despre pelicula), ma simt obligat sa-ti atrag atentia asupra faptului ca singurul lucru ”de mâna a treia” in toata povestea asta este cronica ”dumitale”.

• Domnule Dan, prin faptul ca ati avut „placerea si onoarea„ de a face parte din audienta pre-release a filmului Avatar, nu denota nici cultura cinemagrafica si nici „toate cele”.

2. Eu cred ca nu au schimbat deloc formatul pentru ca la asta au (am) pus botul la primul film. Si a meritat, dupa cinema l-am vazut de alte cateva ori si am ras la fel de tare.

Si dupa atatea review-uri negative, sunt chiar mai curios sa vad partea a doua 🙂

• Multumesc de atentie Catalin(daca se permite)….iti recomand sa vizionezi inainte de orice pelicula si sa-ti faci o parere proprie si personala asa cum mi-am facut si eu. In ceea ce priveste comentariul cu ”Avatar”….sa stii ca nu oricine ajunge sa faca vizionari de close-door, cu James Cameron….sau orice alt regizor cu greutate ”for that matter” , si nu ar fi nici singurul pe căruia am avut placerea sa-i strang mâna(nu mai dau alte nume sa nu pară că mă umflu-n pene aiurea). Spuneam doar asa ca chestie, si pentru ca am avut mijloacele de rigoare si norocul sa vizitez Hollywood-ul, de doua ori, si am ajuns chiar si la vreo 3-4 ”L.A. parties” cu actori/regizori(care ”este” si ei tot oameni) mai mult sau mai putin cunoscuti, si toate astea tocmai pentru ca sunt cinefil……! Intrebarea mea pentru tine ar fi urmatoarea: ”Ce este/inseamnă cultura cinematografica pentru tine, si cum se dobandeste?”

• Apropo de reteta filmului, cred ca ti-ai dat si tu seama ca rar mai apare un ”scenariu original” , care sa poată constituii bazele unei retete de succes , asa cum se numeste si la ei ….. este exact ca si-n muzica – totul se ”reinventează ”…..
      P.S.- imi place blogul(banuiesc ca al tau este).

• Multumesc de atentie, Dan:) Nu ma deranjeaza deloc polemica, atata timp cat e argumentata. Cat priveste filmul, nu e chiar ca in muzica: imagineaza-ti un banc pe care il spui acelorasi oameni de 2-3 ori, poanta e aceeasi, doar schimbi pe ici pe colo nume si locuri. Care va fi efectul? A treia oară ti se va spune să mai inveti si alte bancuri. Asa si cu „The Hangover”. Te mai vezi savurand o a treia „Mahmureala” după aceeasi reteta? Eu una nu, cu tot respectul pentru scenaristii care au reusit sa aduca o comedie altfel la Hollywood si care păreau în stare să continue fără să se repete (într-atât).
        Acestea fiind spuse, poate ar trebui sa ne povestesti din experienta ta de la Hollywood (am trecut si eu pe acolo), ducem lipsa de colaboratori cu chef de scris:)
        A, si apropo, eu nu sunt critic de film, sunt un jurnalist fortat, din lipsa (momentana) de cronicari, sa faca si asta.

P.S. Mi-a scapat o litera la Bangkok, o sa corectez.

• Apropo de a treia parte…….se va face in 2012….se căsătorește ”naiv-copilăros-bizar-ul” Alan (Zack Galifianakis) ….povestea va avea același schelet și va fi presarată cu tot felul de surprize…..mai ales animalul va fi o surpriză, și se va bucura de un mai mare succes decât precedentele ……..Asta așa ca să vezi că sunt un drăguț și pot să-mpărtășesc din experiențe și informații prețioase!! Mai am și altele…..dar asta rămâne pentru viitor…..

• de unde știi? ai citit scenariul care nu este încă scris? :)) ghicești viitorul? ( mă refer la succesul pe care zici că îl va avea).
            Ps : Informațiile tale prețioase pot fi găsite cu ușurință pe net. Te invit să revii în realitate.

• Ție personal n-am ce să-ți demonstrez …. eu unul nu iau ”Informaţii preţioase ce pot fi găsite cu uşurinţă pe net”….iar scenariul, in linii mari, A FOST DEJA SCRIS (mark my words little boy)…..Nu rămâne decât să-ti fac acum o ”umilă” invitație să vizionezi trailer-ul la sfârșitul anului viitor (cel tarziu in primăvara lui 2013) și să te convingi singur!
      P.S.: Te invit să folosești cuvinte mari și expresii gen ” simţul ridicolului…… de-a dreptul penibile” în discuții cu adevărat importante unde ar putea să conteze …… n-ar trebui să te dai ofuscat doar din câteva comentarii postate la o recenzie a unei comedii.

• Nu inteleg de unde atata incrancenare! E vorba de o comedie, totusi! Zic sa ne bucuram de ea, cu bune si cu rele.

Dan, cred totusi ca la partea cu informatiile din „interior” ai cam exagerat:)) Zvonuri putem citi si noi in presa americana

3. ofuscat? dar de ce să mă simt jignit? nici măcar nu am scris eu recenzia. eu nici măcar nu am văzut filmul încă. problema mea nu este nicidecum cu faptul că ai o părere diferită de a Florentinei. problema mea este superioritatea cu care își face cunoscută opinia și argumentele cu care încerci să îți impui opinia.

4. L-am vazut, intradevar, previzibil.

Cred ca cel mai important lucru a fost decorul. Thailanda nu prea le-a priit si sincer mi s-a parut mult mai vulgar decat primul si in mod inutil. Da, am ras zdravan la cateva faze, dar am si cascat de multe ori.

Singura solutie pe care o vad pentru un eventual succes al seriei este revenirea la stralucirea Las Vegasului. Sau cine stie, poate in jungla 🙂