Atelier de jurnalism pe film, la Control N

3
323

Cursanti Control N

Asociația Culturală Control N lansează în această toamnă o serie nouă de cursuri, ateliere, masterclass-uri și seminarii. Unul dintre ele este dedicat jurnalismului pe film – First Report, și va fi susținut de editorul Filmreporter.ro, jurnalista Florentina Ciuverca.

First Report se va desășura în perioada 16 octombrie – 4 decembrie 2014 și este un atelier dedicat tuturor celor care vor să înțeleagă mecanismele din spatele industriei de cinema și să învețe să scrie informat și competent despre ele. Pe parcursul celor 8 ședințe, cursanții vor parcurge genurile jurnalistice, de la știre, relatare, reportaj, analiză, anchetă și interviu la cronica (de festival), și vor afla, în paralel, detalii concrete despre cele mai bune surse de informare pentru jurnaliştii pe film și gestionarea lor, festivaluri, marketing și distribuție de cinema, prelucrarea cifrelor din diverse baze de date, mecanismele din industria hollywoodiană vs. cea europeană; Bollywood și Hollywood; finanțare și facilități fiscale; reportajul pe platourile de filmare – structura echipei unui film; agențiile de casting.

Participanții vor primi acces la proiecții, conferințe și alte evenimente cinematografice, pentru a putea scrie despre ele. Articolele scrise și editate – știri, relatări, interviuri etc. – în cadrul atelierului vor publicate pe Fimreporter.ro, într-o secțiune dedicată.

O altă noutate este Focus – curs de fotografie documentară, susținut de regizorul și fotograful Vlad Petri în perioada 22 octombrie – 10 decembrie. Atelierul se adresează tuturor pasionaților de fotografie, cu sau fără o pregătire prealabilă, care vor să descopere mecanismele povestirii în imagini, prin intermediul fotografiei. 
Pe parcursul celor 8 ședințe, participanții vor parcurge etapele conturării unui proiect fotografic, prin exerciții practice, teme pentru acasă, întâlniri cu invitați specializați în fotografie documentară (fotografi, regizori, directori de imagine), sub îndrumarea trainerului. 
La final, fiecare participant va avea în portofoliu o suită de fotografii.

Din 25 octombrie se lansează și Seminariile Control N – întâlniri profesioniste și aplicate, al căror scop este să ofere răspunsuri detaliate la întrebări ce țin de viața unui film, în afara procesului propriu-zis de creație. Primul invitat al Seminariilor Control N este Ileana Cecanu – specialist PR pentru industria de film, distribuitor de film, fondator Freealize. Ea va susține Seminarul „Campanii de promovare pentru filme”.

Din luna octombrie, se reiau cursurile cu tradiție, First Draft – atelier de scenaristică pentru începători (traineri: scenaristele Ana Agopian și Oana Răsuceanu) și Director’s Cut – curs de regie de film pentru amatori (trainer: regizoarea Iulia Rugină). First Draft va avea loc în perioada 7 octombrie – 25 noiembrie 2014, iar Director’s Cut, între 20 octombrie și 8 decembrie. Cursul se adresează tuturor pasionaților de film, care nu dețin o pregătire prealabilă în domeniu.

Mai multe detalii despre cursurile și seminariile Control N se găsesc pe www.controln.ro. Înscrierile se fac la info@controln.ro.

 

3 COMENTARII

  1. Ce vă mai place să creponați limba română! După epidemia „ca și”, acum se pune „pe” în loc de „de” sau „în”.

    Deocamdată, conform Google, aveți grația unicității cu „jurnalism PE film”. Tocmai JURNALISM?! Toate aparițiile sunt republicări ale acestui comunicat, fără corecturi. Îl numesc „jurnalism PE complicitate agramată”.

    Ce urmează? Așa cum se comunica altundeva începerea unui „atelier PE teatru”, ar face bine și un „jurnalism PE teatru”, de pe care anumit teatru participanții ar încerca și un bungee jumping.

    Dacă predați scrierea articolelor de film stând PE o rolă de film, mea maxima culpa.

    • Mulțumim pentru atenționare. Am avut și noi această discuție, dacă e „jurnalism de cinema”, „jurnalism de film” sau „jurnalism pe film”. Afișele sunt cu jurnalism „de” film, însă restul comunicării e cu „pe”. Însă nu cred că varianta a doua e incorectă, e o chestiune de alegere. Dar ne vom pune de acord și vom bate în cuie „de”-ul, dacă e o problemă atât de mare 🙂

      Pe de altă parte, am aprecia dacă aceste atenționări ar veni pe un alt ton. Tonul pe care ați vrea să-l folosim și noi cu dvs.

      • Gramatica limbii române este foarte clară.

        Nu știu cu cine ați avut dezbaterile pe/de, dar categoric nu cu niște profesori calificați de limba română. Oare care au fost criteriile, pentru amuzament? Dacă nici folosirea pe/de sau pe/în (vedeți construcții greșite ca „specialist pe marketing” în loc de ”specialist în marketing”) nu este clară, atunci ce facem cu alte expresii mai pretențioase?

        Avem cumva „jurnalism pe război” sau „industrie pe film”?

        Tonul este intenționat ironic și dur, menit să pună la punct pe oameni care au pretenția de a se numi jurnaliști, care, iată, țin lecții de jurnalism, și încă dezbat gramatica de clasa a V-a. Nota despre ce diferențe sunt între afiș și comunicat nu face decât să îngroașe „buba”. E gramatica declinabilă la elemente de marketing cumva?

        Dacă exemplele ironice date de mine nu v-au lămurit, manuale se găsesc la toate bibliotecile, pentru exemple pe un ton mai sec, care nu doare, din păcate.

        Aș mai adăuga ceva. Dumneavoastră aveți buget ca să îl pierdeți pe timpul în care discutați prepoziția?!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here