Donnant Donnant, comedia în care Medeea Marinescu a primit o partitură alături de celebrul actor Daniel Auteuil, nu are parte de cronici prea entuziaste în Franţa. Zilele acestea, filmul lui Isabelle Mergault – la a doua colaborare cu actriţa româncă după succesul lui Je vous trouve très beau – rulează în cinematografele din Hexagon. Cei mai mulţi cronicari nu-i acordă lui Donnant Donnant decât o stea sau două. „Le Figaro”, regretând că asistă la „naufragiul” unui actor de talia lui Daniel Auteuil într-un asemenea film, îşi sfătuieşte cititorii „să nu se scufunde” o dată cu el.
„E puţin spus faptul că în filmul acesta se ating culmi de prostie şi de nerozie scenaristică. Cinema? Nu, un film de TV de proastă calitate. Povestea? Aceea a unui anume Constant Billot, închis pentru crimă. Victimă a unui accident vascular care îl privează parţial de capacitatea de a vorbi, dar nu şi de aceea de a merge, evadează şi se ascunde pe o barcă. Acolo, o tânără româncă care are socotelile ei şi nişte idei proaste în cap (Medeea Marinescu), îi propune un târg: să-i omoare mama adoptivă (Sabine Azéma), dacă nu, îl predă poliţiei. O alegere corneliană pentru bietul Daniel Auteuil care, în registrul comic involuntar, n-a mai făcut nimic bun de la Les Sous-Doués en vacances încoace”, scrie cotidianul „Le Figaro”.
„Le Monde” continuă în acelaşi registru: „Donnant Donnant este un film dezamăgitor, care delapidează scenariul de cele câteva idei, coboară brusc nivelul filmografiei actorilor săi şi trenează penibil până la inevitabila concluzie”. „Cupidon veghează, ca şi penibila morală”, comentează publicaţia finalul previzibil al filmului.
„Putem adopta vizavi de Donnant Donnant atitudinea juraţilor binevoitori, care caută circumstanţe atenuante care să explice fapta lui Isabelle Mergault. Putem face şi pe medicul legist, care nu poate decât să constate moartea clinică a filmului, la intrarea în cinematografe”, conchide „Le Monde”.
Cronicarul „L’Express” este revoltat de intriga filmului – personajul Medeei îi cere evadatului să-i ucidă mama egoistă pentru a-i moşteni averea – şi se întreabă cum de au creditat producătorii un scenariu „atât de ridicol”. „Un punct de plecare total idiot, care nu ţine nici două secunde, şi pe care Isabelle Mergault îl exploatează fără să facă vreo clipă cinema, fără să imagineze vreo scenă care să fie, dacă nu credibilă, cel puţin interesantă, fără să povestească altceva decât banalităţi plictisitoare”. Un eşec, sugerează „L’Express”, ar fi binevenit doar pentru a-i retrezi regizoarei calităţile de scenarist.
Je vous trouve très beau, în care Medeea Marinescu juca rolul unei românce care se căsătoreşte cu un fermier francez, a avut milioane de spectatori în Franţa, în 2006, şi a primit un premiu César.
off, dezamagitor…
O parabola interesanta despre caractere. Medeea Marinescu joaca exceptional.