Florin Piersic Jr. și Maria Obretin în „Pelicula”

1
136

PELICULA_expozitie_Catalina_Flaminzeanu Maria_Obretin Florin_Piersic_Jr 21noiembrie---Copy2 (1)Actorii Maria Obretin și Florin Piersic Jr. formează un cuplu în proiectul fotografei Cătălina Flămînzeanu, Pelicula, o expoziție însumând 16 fotografii ce vor fi expuse la Godot Cafe Teatru din București, între 21 noiembrie și 7 decembrie.

„Am remarcat-o pe Maria Obretin în piesa de teatru Noi 4, regizată de Lia Bugnar. M-a fascinat abilitatea ei de a juca roluri aflate la poluri opuse: soția înșelată, chelnerița și actrița. Mi-am spus atunci: ea este potrivită pentru proiectul meu fotografic în care, inițial, doream să surprind diferite stări ale ființei umane.

După realizarea mai multor portrete cu Maria, se contura deja o poveste în care era nevoie și de un personaj masculin pentru a crea un echilibru și a surprinde dinamica de cuplu. M-am bucurat că Florin Piersic Jr. a acceptat provocarea, mai ales că cei doi nu se întâlniseră încă pe o scenă”, spune artista, într-un comunicat.

Cătălina Flămînzeanu este la al doilea proiect expozițional, după ce, în luna iunie, a prezentat portretele unor actrițe purtând ie. A realizat fotografii la spectacole semnate de Lia Bugnar, Chris Simion și Vlad Zamfirescu.

Fotografiile surprind diferite stări ale celor două personaje, cei doi actori întrupând un El și o Ea. „Nu a fost o comunicare regizor – fotograf, întâlnirea noastră fiind dominată de spirit ludic. Intenția era să realizez portrete în care să pun accent pe trăsăturile feței, pe nuanțele de expresie, având un decor minimalist”, declară Cătălina Flămînzeanu.

Titlul expoziției a fost propus de curatoarea Raluca Bogdan, pornind de la cele două sensuri ale cuvântului „peliculă” – film și membrană fină. „Fotografiile Cătălinei Flămînzeanu par cadre dintr-un film mut, precum crâmpeiele de amintire ce rămân în urma unei relații. Starea de cuplu pare o relaționare din ce în ce mai fragilă construită pe imaginea protagoniștilor, precum o membrană fină ce ia forma dedesubtului, o stare pe care o marcăm printr-un dialog de cele mai multe ori mut. Mai curios este că memoria alege să rețină amintiri niciodată dinamice, ci sub forma unor imagini statice, precum fotografiile cu mai multe sau mai puține detalii. De aici și dublul sens al discursului expozițional”, spune curatoarea.

Site-ul oficial al fotografei: www.catalina-flaminzeanu.ro.

 

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here