Lumea în doze mici – Next Film Festival

0
111

Opt poveşti şi opt lumi diferite în tot atâtea scurtmetraje. Văzut la NexT.

A Solas/În Intimitate

Două cupluri iau masa împreună. Un tânăr scriitor, „viitorul Kerouac”, poartă o discuţie cu editorul său, despre modernism, imitatori, The Strokes şi AC/DC. Remarcile deplasate ale prietenei scriitorului duc la un conflict de dormitor, ce se lasă cu violenţă conjugală. Asta în timp ce editorul şi soţia lui aşteaptă în camera alăturată. Intimist, în patru personaje, între Jarmusch şi Tarantino.

Hello Kitty

Scurt metrajul lui Millo Simulov, cu Corneliu Ulici în rol principal, are un titlu catchy şi o poveste pe măsură: cinci prieteni se înghesuie într-o maşină prea mică şi pleacă la mare. Comic şi cu tuşe de mister, ce prevestesc urmarea nefastă a înotatului nocturn. Un fel de prequel la Boogie, cu filmări aeriene şi steadycam folosit din plin– trage cu ochiul la Children of Men pentru o scenă în care personajele interpretează piese la modă.

Junior

Justine e „unul dintre băieţi”, se îmbracă în haine largi, are coşuri şi aparat dentar prost igienizat. La 13 ani, trupul său trece însă prin transformări radicale: începe să se exfolieze şi să secrete o substanţă cleioasă din toţi porii. Ca în cazul pupei care se metamorfozează în fluture, rezultatele sunt… frumoase. Cam aşa ar arăta simptomele adolescenţei la David Cronenberg.

The Greens/Familia Green

Tot o transformare, de data aceasta invizibilă: lui Clayton, părinţii îi spun că e bolnav şi trebuie să stea în pat. Chiar dacă se simte bine, sugestia e atât de puternică încât resimte simptomele. Filmul lui Serge Marcotte are un stil al lui, cu decoruri extinse digital şi umbră pe personajele din prim plan.. Dacă Bill Plympton ar trece de la animaţie la o adaptare după Kafka.

O Inferno/Infern

… nu tocmai iad. Ménage à trois între curăţător de piscină, babysitter şi… menajeră. Evident, copilul vrea să afle mai multe despre ce se întâmplă între cei trei. Senzual şi dezinhibat.

Teardrop/Lacrima

Iniţierea violentă a unui tânăr înainte de a deveni membru într-o gaşcă de cartier, filmată în stil POV (point of view) pe digital. Intens şi tulburător, Scorsese la persoana I.

Time Freak/Mania Timpului

Oricât de greu de crezut ar părea, să inventezi maşina timpului nu e răspunsul tuturor întrebărilor tale. Dacă eşti nevrotic, problema e ce faci apoi cu ea: te întorci în Roma Antică sau încerci să repari o conversaţie nereuşită cu lucrătorul de la curăţătoria chimică? Şi dacă rezolvi asta, cum rămâne cu întâlnirea întâmplătoare cu fata care îţi place? Dacă Woody Allen nu s-ar fi oprit din SF-uri după Sleeper.

Tuba Atlantic

Oskar, un bătrân care trăieşte pe ţărmul îngheţat al Norvegiei, află că mai are şase zile de trăit. Ca să se relaxeze, continuă să facă lucrul care îi aduce cea mai mare plăcere: împuşcă pescăruşi cu mitraliera. Câteodată îi şi dinamitează. Când îi bate la uşă o tânără membră a Clubului Iisus, care se autointitulează Înger Local al Morţii, venită să îl ajute în ultimele zile, se simte gata de o ultimă provocare. Suprarealist şi mai cald decât aerul pe care personajele îl respiră. Atenţie, conţine violenţă aviară.