-
Cronică. Charleston
Coincidența face ca, în același weekend, să se lanseze în România două filme ale căror titluri vin din aceeași zonă: Foxtrot și Charleston. La foxtrot, partenerii se întorc mereu de unde au plecat, în timp ce charleston-ul implică un schimb de parteneri, detalii în care cei doi regizori, Samuel Maoz respectiv Andrei Crețulescu, găsesc analogii…
-
(TIFF 2018) Anti-războaie: „Donbass” și „Foxtrot”
La TIFF 2018, două filme ale unor regizori participanți direct sau martori ai conflictelor din țările lor privesc războiul critic, din perspective diferite (și dintr-o altă etapă a durerii), dar complementare. Donbass Venit direct de la Cannes (unde a câștigat premiul pentru regie al secțiunii Un certain regard) Donbass e un film furios și un…
-
Zilele filmului românesc – corespondență de la TIFF (III)
Poate că Zilelor Filmului Românesc de anul acesta de la TIFF le-a lipsit o avanpremieră high-profile ca cele de anul trecut de la Câini și Sieranevada, pe fondul neselectionării la Cannes a niciunui film românesc și deciziilor luate de unii cineaști, în mare parte debutanți în lungmetraj, să își păstreze filmele pentru case mai mari.…
-
Procesul – corespondență de la TIFF (II)
Prima proiecție integrală cu public a documentarului Procesul, de Claudiu Mitcu și Ileana Bârsan, s-a lăsat la TIFF cu cea mai lungă sesiune de Q&A la care am participat până acum, pe marginea unei realități care bate orice scenariu de Hollywood. Cazul lui Mihai Moldoveanu, condamnat în 1996 pentru uciderea unui taximetrist, alături de doi…