duminică, 17 februarie 2019

Cu cântec şi sânge: „Kotoko”, de Shinya Tsukamoto

A fost odată ca niciodată o preafrumoasă fată instabilă psihic, şi fiecare pretendent care încerca să se apropie de ea era pus pe fugă cu câte o furculiţă înfiptă zdravăn în palmă. Dar într-o...

Premii neaşteptate la Veneţia: Leul de Aur pentru „Faust”

Dacă e să ne luăm după reacţiile presei la anunţul premiilor, palmaresul Veneţiei n-a fost chiar pe placul majorităţii. Despre Faust al lui Alexander Sokurov, marele câştigător al ediţiei, s-a zvonit că ar fi...

Viaţa pe playback: „Alpeis”, de Yorgos Lanthimos

CORESPONDENŢĂ DE LA VENEŢIA.  Rar se întâmplă să îmi rămână în minte grav de tot un film aşa cum mi-a rămas Kynodontas / Dogtooth, distopia anti-familistă a lui Yorgos Lanthimos, marele câştigător al Un...

Intens: „Hail”. Sau cum iubeşte un sociopat

CORESPONDENŢĂ DE LA VENEŢIA. Era să mă spăl pe mâini de interesul meu iniţial pentru secţiunea Orizzonti după ultra-conceptualul film de deschidere Cut (r. Amir Naderi, Japonia), o poveste de action B-movie care la...