„Camera groazei” – ați mai fost aici


camera groazei_film

Cu o lună înainte de premiera daneză a continuării, unul dintre cele mai de succes filme europene ale ultimilor ani vine și pe ecranele noastre – The Keeper of Lost Causes/ Camera groazei, altă porție din seria nesfârșită de filme polițiste cu atmosferă sumbră și monocromă pe care nordicii le mănâncă la mic dejun.

Filmat și scris de oameni care au lucrat la Girl with the Dragon Tattoo și A Royal Affair, adaptat după primul dintr-o serie de romane de succes, The Keeper of Lost Causes funcționează ca un episod din Cold Case expandat la dimensiuni de lungmetraj și trimis în cinematografe.

Carl (Nikolaj Lie Kaas din Reconstruction), un polițist taciturn și singuratic, e exilat de șeful său la „Departamentul Q”, cunoscut ca locul în care carierele oamenilor legii se duc să moară: o arhivă nesfârșită de cazuri nerezolvate ce așteaptă să fie închise și clasate. Printre ele, și cazul unei femei (Sonja Richter) care pare să se fi sinucis cu cinci ani în urmă. În scurt timp, atât protagonistul cât și partenerul său, Assad (Fares Fares), ajung să dezvolte o obsesie față de o poveste cu multe elemente care nu se leagă și a cărei dezlegare îi trimite pe amândoi într-o călătorie în întuneric.

Construit exclusiv din stereotipuri, The Keeper of Lost Causes, regizat de Mikkel Nørgaard, e un thriller de modă veche, unde asta înseamnă că ai mai văzut așa ceva și în altă parte: psihopatul a fost abuzat când era mic, detectivul a divorțat și nu râde niciodată, iar partenerul său are o cu totul altă concepție despre viață. Paradoxal, ceva prospețime e dată de faptul că firmiturile îi duc direct la țintă – prin deducții uneori improbabile –, fără răsturnări de situație sau piste false, chiar dacă deznodământul rămâne previzibil.

Ca divertisment fast-food, se achită onorabil de treabă, dar pierde teren acolo unde alte serii, ca Wallander, excelează. Personajele au puține trăsături de caracter care să le dea dimensiune, rămânând carapacele unor tipologii fără adâncime. Poate că acest lucru se va schimba odată cu următorul episod al seriei, dar deocamdată The Keeper of Lost Causes nu e decât pilotul nesatisfăcător al unui show care poate mai mult și al cărui loc e pe micul ecran.

***

Kvinden i buret/ Camera groazei rulează în cinematografele din România din 28 august.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *