miercuri, 12 decembrie 2018

„Vinovatul” – Telefonul fără fir

Citeam mai devreme despre ubicuitatea, în cinematografia de azi, folosirii prim-planului extrem ca scurtătură către viața interioară a personajului, foarte eficient (dar și solicitant pentru actori) în filmele cele mai recente ale lui Julian...

Note despre „Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

În timpul primei vizionări a filmului regizat de Radu Jude, la Festivalul Anonimul, am notat, sub impulsul momentului, „godardian și postmodern”. „Godardian” știam bine de ce: așa cum au arătat Andrei Gorzo și Veronica...

CRONICĂ. “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

Errol Morris, în cartea sa “Believing Is Seeing (Observations on The Mysteries Of Photography)” (pe care Ioana Iacob o ține în mână într-una dintre secvențele filmului lui Radu Jude), investighează relația dintre fotografie și...

“Povestea unui pierde-vară”

Filmele lui Paul Negoescu (cel puțin ultimele două, Două lozuri și Povestea unui pierde-vară) pot fi descrise cu un adjectiv altfel destul de greu de lipit de filmele românești de după 2000. Sunt realmente...