Listă/Grilă

Cifre/ În producție

Tudor Giurgiu pregăteşte un film despre furtul tablourilor de la Rotterdam

Cazul celor 7 tablouri celebre din muzeul Kunsthal din Rotterdam, furate de şase români în noaptea de 15 spre 16 octombrie 2012, aduse în perne şi arse, se pare, într-o sobă din satul Carcalciu, devine subiect de film. Fotograful Cristian Movilă şi regizorul şi producătorul Tudor Giurgiu (Libra Film) dezvoltă împreună un proiect de lungmetraj care încearcă să refacă în detaliu cum... Continuare →

Cum va funcţiona Institutul Naţional al Filmului

UPDATE. Ministerul Culturii şi Patrimoniului Naţional a publicat luni proiectul de hotărâre de guvern privind organizarea şi funcţionarea Institutului Naţional al Filmului, noul organism care va îngloba Arhiva Naţională de Filme, Studioul de creaţie cinematografică Bucureşti – desfiinţat, şi Studioul Videoart (fosta Editură Video). Proiectul se află în dezbatere doar o săptămână,... Continuare →

Starul din „Avatar” filmează în România

Actorul australian Sam Worthington, starul din Avatar şi Clash of the Titans, filmează în România pentru The Keeping Room, o dramă americană plasată în timpul Războiului Civil. În satul Poienari (Argeş) filmează şi tânăra actriţă nominalizată la Oscar pentru performanţa din True Grit, al fraţilor Coen – Hailee Steinfeld. Lor li se alătură Brit Marling, remarcată de curând... Continuare →

Dan Chișu a terminat filmările la „București Non-Stop”

Dan Chişu a încheiat turnajul pentru București Non-Stop, cel de-al şaselea proiect cinematografic pe care l-a produs şi regizat. Producția independentă, realizată fără finanțare de la Centrul Național al Cinematografiei, îl are pe Chișu în ipostaza de scenarist, regizor și producător. Dan Chişu a mai regizat WebSiteStory (2010), Ursul (2011), Şi caii sunt verzi pe pereti (2012),... Continuare →

Noul film al lui Cristi Puiu, o adaptare după „Povestire despre Antichrist”

La conac/ The Manor House, următorul film al regizorului Cristi Puiu, este unul dintre cele 17 proiecte prezentate zilele acestea la Paris Project (30 iunie – 3 iulie), o platformă de dezvoltare şi finanţare organizată în cadrul Festivalului Internaţional Paris Cinema. Timp de trei zile, cineaştii au întâlniri invididuale cu potenţiali co-producători, finanţatori şi distribuitori... Continuare →

Box office-ul românesc s-a triplat față de 2007

România înregistrează cea mai rapidă ascensiune în materie de box office din Europa Centrală și de Est, arată un studiu publicat de Dodona Research, Cinemagoing Central Europe. Încasările din bilete, în cele cinci piețe cercetate – Polonia, Ungaria, Cehia, Slovacia, România – au ajuns la 312 milioane de euro (416 milioane de dolari) în 2012. Studiul compară evoluțiile piețelor... Continuare →

Topul celor mai populare filme de Palme d’Or

În aşteptarea Festivalului de la Cannes, care începe miercuri, 15 mai, cu Marele Gatsby al lui Baz Luhrmann, site-ul IMDb.com – cea mai mare bază de date online despre filme din lume – publică un top 10 al celor mai populare producţii care au concurat vreodată pentru Palme d’Or. Clasamentul este realizat pe baza voturilor utilizatorilor IMDb şi îl are în frunte pe Quentin... Continuare →

Dezastrul finanţărilor de la CNC. Festivaluri inexistente, conflicte de interese, legături politice

EXCLUSIV. Un workshop de trei zile la Universitatea Hyperion, fără invitaţi şi fără promovare, care au costat cât Anim’est sau NexT, DVD-uri pe care nu le-a văzut nimeni, festivaluri finanţate cu bani grei, care nu au avut loc niciodată, legături politice, membri în Consiliul de Administraţie care îşi votează propriile proiecte – o simplă cercetare dezvăluie dimensiunea dezastrului... Continuare →

Campania We Are Here la final: peste 6000 de euro din donații

We Are Here, o platformă românească de crowdfunding lansată fulger, acum trei săptămâni, a strâns peste 6000 de euro în această perioadă, pentru opt proiecte culturale. Pentru prima platformă românească de acest fel, debutul este un succes. Cele opt proiecte sunt:  • SoNoRo – Festivalul internațional de muzică de cameră • Ideo Ideis – Festivalul național de teatru tânăr •... Continuare →

Există sau nu „Peştişorul de Aur”? Misterul unui festival abonat la banii CNC

EXCLUSIV. Ceea ce ar fi putut fi un capitol mic într-un articol despre festivalurile-fantomă finanţate de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC) s-a transformat într-un articol de sine stătător, parţial din cauza numelui cel puţin pitoresc pentru un festival de film, „Peştişorul de Aur”, dar şi pentru că simpla încercare de a afla informaţii despre el s-a dovedit o misiune imposibilă. Apărut... Continuare →

Şeful firmei de pază de la CNC primeşte bani pentru standuri de film

EXCLUSIV. Ovidiu Garcea, şeful firmei de pază Eneea Real Security, care supraveghează, printre altele, şi Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), a primit o sumă consistentă pentru organizarea unui stand de film la Festivalul de la Marrakech, printr-o companie înfiinţată în februarie 2013, Nikov Media Film. Partenerul său de afaceri este omul de afaceri Nicolae Rădulescu, al cărui... Continuare →

Anim’est nu primeşte finanţare de la CNC! „Peştişorul de aur”, printre festivalurile agreate

Unul dintre cele mai mari şi mai bine organizate festivaluri din România, Anim’est, nu a primit finanţare de la Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), o decizie care pune în pericol ediţia din octombrie 2013. După ce, ani la rând, evenimentul a primit sume din ce în ce mai mici, invers proporţional cu notorietatea şi numărul de spectatori – circa 18.000 la ultimele ediţii... Continuare →

Nae Caranfil şi Nicolae Mărgineanu, cea mai mare finanţare la concursul CNC

Regizorii Nae Caranfil şi Nicolae Mărgineanu au obţinut cea mai mare finanţare, câte 990.000 de lei, la cea mai recentă ediţie a concursului de proiecte organizat de Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), pentru 6,9 pe scara Richter, respectiv Poarta Albă. Este şi singurul concurs organizat pe anul 2012. 6,9 pe scara Richter, la care Nae Caranfil semnează scenariul şi regia, este produs... Continuare →

„Poziţia copilului” – record de spectatori la lansare, pentru un film românesc

Poziţia copilului, în regia lui Călin Peter Netzer, a avut un număr record de spectatori în cinematografele din ţară, în primul weekend de lansare: 19.729 de oameni au vizionat pelicula premiată cu Ursul de Aur la Festivalul de la Berlin, anunţă Parada Film. Este filmul românesc cu cel mai mare succes la premieră, în ultimul deceniu, surclasând producţii ca Minte-mă frumos, de Iura... Continuare →