marți, 25 iunie 2019

CRONICĂ. “Îmi este indiferent dacă în istorie vom intra ca barbari”

Errol Morris, în cartea sa “Believing Is Seeing (Observations on The Mysteries Of Photography)” (pe care Ioana Iacob o ține în mână într-una dintre secvențele filmului lui Radu Jude), investighează relația dintre fotografie și...

“Povestea unui pierde-vară”

Filmele lui Paul Negoescu (cel puțin ultimele două, Două lozuri și Povestea unui pierde-vară) pot fi descrise cu un adjectiv altfel destul de greu de lipit de filmele românești de după 2000. Sunt realmente...
video

Cronică. Charleston

Coincidența face ca, în același weekend, să se lanseze în România două filme ale căror titluri vin din aceeași zonă:  Foxtrot și Charleston. La foxtrot, partenerii se întorc mereu de unde au plecat, în...

(TIFF 2018) Anti-războaie: “Donbass” și “Foxtrot”

La TIFF 2018, două filme ale unor regizori participanți direct sau martori ai conflictelor din țările lor  privesc războiul critic, din perspective diferite (și dintr-o altă etapă a durerii), dar complementare. Donbass Venit direct de la...